Den jedenáctý – probuzení

Probouzím se, máme tu ráno. Ještě je docela časně, protože slunce zatím nevyšlo. Kolik je vůbec hodin? Cože 22:00? On je večer a ještě k tomu čtvrtek? Nějak jsem to na té naší oslavě asi přehnal a zaspal. Navíc ne zrovna málo, skoro celé dva dny…

Úvodními slovy by se dala popsat má aktivita ohledně tohoto blogu v posledních dvou dnech. Ne, že bych tedy skutečně spal, nebo se jinak flákal. Svůj čas jsem obětoval vylepšování SEO na serveru SOOM.cz, abych mu vrátil svůj dluh.

Server se tak na mnoha místech dočkal „hezkých URL“ a je bohatší o soubor sitemap.xml. Soubory v sekci download, které Google vyhodnotil jako malware byly zaheslovány, aby do nich nemohl tento americký špión strkat svůj dlouhý nos a pak mě za to ještě peskoval. Došlo k úpravě titulků a popisků stránek a hlavně se změnilo pořadí, ve kterém se v kódu vyskytují jednotlivé sloupce webu. Dříve se první načítaly nejprve krajní sloupce s menu a odkazy, a teprve po nich přicházel na řadu samotný obsah stránky. To jistě kvalitě moc nepřidalo. Nově se tedy načítá nejprve hlavní text a teprve po něm nastupuje na scénu okolní balast. Na homepage přibyl úvodní text s klíčovými slovy, a mnoho, mnoho dalšího…

I když soupis změn, které jsem vyjmenoval výše, je možná delší než celý tento týden, tak mi stále ještě zůstalo mnoho úkolů k dodělání. SEO ale teď již konečně začíná vypadat alespoň trochu k světu. Minimálně to tvrdí SEO analyzéry, o kterých jsem se tu v jednom ze svých dřívějších příspěvků zmiňoval. Na druhou stranu jsou ale tyto nástroje odborníky také zatracovány, viz. například článek SEOmaty jsou k ničemu Jana Tichého. Osobně jsem ale přesvědčen o tom, že mě i SEO analyzéry dokázaly nasměrovat tím správným směrem, a že následování jejich doporučení bylo správné. Asi záleží, na jaký SEOmat zrovna natrefíte.

Co se dělo, když jsem spal

Tolik tedy k mé včerejší a dnešní aktivitě jinde a současné neaktivitě zde. Blog si ale naštěstí už začal žít svým vlastním životem a zatímco já jsem si hrál, on vydělával. No posuďte sami:

Sklik 19.-24.7.2013

Sklik 19.-24.7.2013

Začínám uvažovat, že jestli to takhle půjde dál, sám si objednám nějakou tu reklamu u Skliku nebo AdWords, abych mohl přinést informace o tom, zda se tento typ propagace vyplatí, nebo ne. Musím tedy znovu pochválit Sklik, že se tak snaží a na blog mi vybírá jen samé skvělé reklamy, které vás dokáží oslovit.

No a když už jsme u těch přehledů, pojďme si představit také vývoj návštěvnosti:

GA 16.-24.7.2013

GA 16.-24.7.2013

Podle míry okamžitého opuštění to vypadá, že blog navštěvují pouze jeho skalní příznivci, nebo že dokáže zaujmout i nově příchozí, a nikomu se z něho hned tak nechce. To je skvělá zpráva a já se budu snažit, aby tomu tak bylo i v budoucnu. Průměrná doba jedné návštěvy (něco málo přes tři minuty) zase naznačuje, že už bych měl tento post ukončit, abyste nemuseli dělat přesčasy… Přeji vám hezký zbytek večera.

Příspěvek byl publikován v rubrice O všem možném a jeho autorem je ccuminn. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.