Den osmý – Sklik jinak

Víkend je za námi a tak nezbývá, než se znovu vrhnout do práce a pokusit se něco udělat s návštěvností tohoto blogu. No, a jak nejspíš všichni tušíte, bude se vše točit opět okolo SEO optimalizací.

Ač jsem si při startu experimentu myslel, že SEO nechám bez povšimnutí klidně proběhnout okolo, tak se stále více ukazuje, jak jsem se šeredně mýlil a dnes se zpětně snažím napravit co se dá. Naštěstí na webu existuje mnoho on-line nástrojů, které Vám zdarma vypomohou se SEO optimalizací tím, že upozorní na nedostatky, kterých se na svém webu dopouštíte. Navíc Vám vypomohou také vyladit své stránky tak, abyste se u vyhledávačů posunuli při vyhledávání konkrétních klíčových slov o nějakou tu pozici výše. Líbí se mi například aplikace seo-analyzator, ale pokud se Googlu optáte na nějakou tu SEO optimalizaci, jistě vám rád doporučí nepřeberné množství dalších.

Změny se tak dočkala například titulní stránka, na kterou jsem umístil pouze první odstavce z publikovaných textů, aby nedocházelo k duplicitám a text jedné stránky nebyl přespříliš dlouhý. Blog se tak pro návštěvníky stane určitě přehlednějším a i vyhledávače si nyní budou v obsahu více chrochtat. Upravil jsem také META tag nastavující kódovou stránkou blogu, protože se jednomu z nástrojů ta původní verze příliš nelíbila. Mimo to jsem také sepsal další PR článek, který jsem odeslal ke schválení a vystavení na web napisclanek.cz, který patří mezi weby, o kterých jsem se již dříve zmiňoval. Totiž ty, které umožňují veřejné publikování tohoto typu obsahu.

Sklik: Jak jinak jej zakomponovat do webu

Pro lepší zakomponování reklamy do obsahu stránek mě napadla jedna šílenost, kvůli které jsem raději oslovil podporu Skliku. Ptal jsem se jich, zda mohu reklamu vložit do obsahu jako rozbalovací sumenu, které by se zobrazilo teprve po kliknutí na konkrétní nabídku v hlavním menu, viz. náčrtek:

Zakomponování reklamy

Zakomponování reklamy

Ve svém dotazu jsem také zjišťoval, zda mohu položku s reklamou v hlavním menu pojmenovat „Kam dál„. Jako reakci jsem obdržel odpověď, že proti zakomponování reklamy tímto způsobem není žádných námitek. Jediným požadavkem bylo, že musím použít k pojmenování kategorie v hlavní nabídce slovo „Reklama„. Nesmí totiž dojít k záměně s navigačními prvky, což by vedlo k porušení pravidel. Škoda, pokus nevyšel… Možná ale tento nápad bude inspirovat někoho z vás, kdo by rád reklamu implementoval na svůj web, ale nechce si jí zasvinit zobrazovanou plochu.

Trocha té statistiky

No a nyní již konečně trocha té statistiky. Návštěvnost na víkend sice rapidně klesla, ale už se pomalu vrací zase o něco výše. Dovolím si tvrdit, že se blogu podařilo za svou existenci získat okolo 50 věrných čtenářů, kteří se pravidelně vracejí, aby zjistili, zda jsem už konečně zkrachoval. Na to si ovšem budou muset ještě pár dní počkat. Pak jsou zde ale i noví návštěvníci, kteří se na experiment přišli podívat poprvé skrz některý ze zpětných odkazů, a já doufám, že i oni se stanou pravidelnými čtenáři.

Zdroje návštěvnosti a počet návštěv, které skrz ně přišli, vypadají za předchozí týden následovně:

Odkud přišli 16.-21.7.2013

Odkud přišli 16.-21.7.2013

Pokud Vás zajímají i další ukazatele související s návštěvností, pak zda máte pár dalších grafů:

GA 16.-21.7.2013

GA 16.-21.7.2013

Protože vás navíc v pátek implementovaná reklama skutečně oslovila, byly dokonce už i nějaké ty zisky. To je velice potěšující zpráva.

Sklik 19.-21.7.2013

Sklik 19.-21.7.2013

Zítra nás čeká povídání o tom, zda by se SEO optimalizaci nedalo pomoci i nějak jinak… hlavou se mi honí hodně nečisté myšlenky…

Příspěvek byl publikován v rubrice O všem možném a jeho autorem je ccuminn. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.