Den pátý – PPC, SEO a výdělek

Pátý den od spuštění experimentu je za námi. Jeden by si řekl, že jsem pracoval už dost, a že by nějaké ty zisky už mohly být vidět. Také si to myslím, ale bohužel tomu tak pro dnešní den stále ještě nebylo. Jedinými příjmy tak zatím zůstávají pouze imaginární kredity na provizním účtu Wedosu.

Přijmy z Skliku

Bylo nutné pohnout se trochu dál a pokusit se otevřít kohoutek u dalšího zdroje, kterým by peníze mohly pohodlně plynout. Již před dvěma dny jsem žádal o schválení webu pro AdSence, jenže Google zřejmě není tak aktivní jako já, a blog mi stále neověřil. Jako bych tu snad těch stránek měl milion…

Ještě, že se nemusíme spoléhat pouze na líné mezinárodní giganty. Doma přeci máme také flexibilní, bleskově rychlé společnosti s příjemnou podporou. Třeba takový Seznam a jeho partnerský PPC systém Sklik. Stačí zažádat a zlaté české ručičky schválí web do pár hodin.

Mnoho lidí, kteří mají s podobnými PPC systémy mnohaleté zkušenosti sice tvrdí, že se na nich nedá vydělat. Na reklamy prý nikdo nekliká. S těmito odborníky já ale nesouhlasím. Osobně jsem stále naivně přesvědčen o tom, že reklama na tomto blogu zaujme natolik, že žádný z návštěvníků prostě neodolá. No, jen si to vemte. Kdyby reklama zaujala každého návštěvníka vždy při čtení mého denního příspěvku, tak bych splnil svůj plán klidně už v prvním měsíci, a vítězně bych mohl experiment ukončit se slovy „je to možné“.


Nyní se tedy ukáže. Konec měsíce, kdy budu zveřejňovat shrnutí jednotlivých příjmů se blíží a všichni tak budeme mít možnost zjistit, zda je PPC tou správnou cestou. Tolik tedy k reklamě a nyní již z jiného soudku. Soudku, ze kterého se mi poslední dny trochu motá hlava. Soudku s názvem SEO.

SEO

Tak, jak jsem si při zakládání experimentu myslel, že SEO je prkotina, kterou zvládne každé malé dítě, tak jsem teď přesvědčen o tom, že je to jedna z nejsložitějších oblastí pro propagaci blogu a jeho návštěvnost. Mnoho věcí, které vám zpočátku přijdou jako dobrý nápad, se po chvíli ukáží jako slepá ulička, protože jednotlivé nápady jdou v SEO přímo proti sobě.

Zřejmě by během dlouhé doby nebyl problém udělat navštěvovaný osobní blog s dobrými pageranky a vysokými pozicemi u vyhledávačů. Pokud se ale pustíte do tvorby webu, který chce být rychle zprofanovaný, a má obsahovat také reklamu a spoustu jiných externích odkazů, zjistíte, že jdete přímo hlavou proti zdi. Veškeré těžce vybudované SEO totiž externími odkazy zase zboříte.

Pro lepší indexaci Googlem a zlepšení SEO jsem dnes nainstaoval do WordPressu dva dopňky „All in One SEO“ a „Google XML Sitemaps„. Google se po obdržení sitemapy konečně trochu rozhoupal a začal stránky indexovat. Každopádně na SEO budu muset ještě hodně zamakat a hodně toho nastudovat, než o něm budu vědět alespoň něco málo. Abyste ale nezůstali ochuzeni, pokusím se v budoucnu shrnout všechny své dosavadní poznatky z oblasti SEO v samostatném postu.

Čeká nás víkend

Čeká nás víkend a já se bohužel nedostanu k počítači 🙁 Musím se vám proto již teď omluvit, že vás nechám chvíli na suchu. Na druhou stranu mě ale během víkendového odpočinku nejspíš napadnou nějaké další úchylné nápady, o které se s vámi budu moci podělit. Nezapomeňte se proto v pondělí zase vrátit. Přinesu vám mimo jiné také nějaké nové statistiky o návštěvnosti a nově i výstupy z Skliku.

Přeji vám hezký a pohodový víkend.

Příspěvek byl publikován v rubrice O všem možném a jeho autorem je ccuminn. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.