Zisk – den čtvrtý

Affiliate systém

Čtvrtý den se již nesl ve znamení finančních zisků. Sice zatím pouze imaginárních, které není v současné době možné vybrat, ale přeci jen jsou. A kde že se ty zisky vzaly? Z provizního systému společnosti Wedos, jejíž banner jsem zde včera vystavil.

Každý, kdo vlastní webovou stránku se může do tohoto systému jednoduše zaregistrovat a následně pobírat provizi z každého kliknutí na banner, a procentní podíly z uskutečných obchodů. Vyzkoušejte, jak je to snadné:

Každému, kdo se do provizního systému Wedos zaregistruje, společnost dokonce hned na jeho provizní účet připíše 100,-Kč. Procenta z uskutečněných obchodů pak navíc mouhou dosahovat dokonce až 50% v závisloti na objednané službě. No nezní to jako lákavá nabídka. Výplata provizí je bohužel závyslá na získání minimální čásky 500,-Kč, a proto jsem uváděl, že jsou dosažené zisky zatím pouze imaginární. Na kolik se podaří provizní účet navýšit do konce měsíce se dozvíte 1.srpna v měsíčním shrnutí.

Slepá ulička

Experiment běží sice teprve čtvrtým dnem, ale už se mu podařilo dostat se do první slepé uličky. Při propagaci jsem se totiž snažil propagovat tento blog jako unikátní experiment, aniž by mi došlo, že toto slovní spojení lidé prostě nevyhledávají, a z vyhledávačů sem proto nezavítají. Naštěstí jsem ale teprve na samém začátku a tak není ještě nic ztraceno. I když doménu v tuto chvíli už asi těžko přejmenuji na něco, co lidé vyhledávají.

Abych si SEO alespoň trochu vylepšil, přejmenoval jsem rubriku „Co je nového“ na „Jak vydělat peníze„, což už je výraz, který by podle statistiky vyhledávání od Seznamu, mohl nějaké ty nové návštěvníky přilákat. Bohužel změna názvu rubriky (hlavně jejího URL) teď trochu zamotá vyhledávačům hlavu. To je bohužel daň za rychlý rozjezd bez předchozího rozmyšlení. Pro vás tak ale vznikla důležitá rada. Rozmysli si dobře, na co chceš návštěvníky nalákat (na jaká klíčová slova), protože provoz z vyhledávačů dělá největší procento návštěv. Klíčová slova by se pak měla objevovat v titulcích a v cestách URL adres.

PR články

Dnes jsem také sepsal dva PR články, které jsem uveřejnil na webech, které tento typ článků uveřejňují zdarma. Konkrétně na webech www.prpr.cz a napis-clanek.cz. V tuto chvíli čekám, až je projde někdo zodpovědný a zveřejní je. V přidávání PR článků tímto způsobem hodlám i nadále pokračovat, stejně jako se chystám zdokonalovat v používání klíčových slov, která u odkazů v těchto článcích použiji.

Možná časem využiji i některý ze systémů, které zprostředkovávají psaní PR článků mezi inzerenty a blogery. Mezi nejznámější z nich patří PlaCla, PayPost nebo WebPost. Všechny tyto systémy jsou založeny na nabídce inzerenta, který nabídne určitou částku za napsání a zveřejnění jedinečného PR člnánku na blozích blogerů, jež o tuto nabídku projeví zájem.

S uvedenými systémy navíc do budoucna počítám jako se zdrojem příjmů právě za zveřejňování PR článků v rubrice O všem možném. Na to si ale budu muset ještě chvíli počkat, protože abych se mohl stát „váženým blogerem“, musím nejprve získat alespoň nějaký Pagerank. Každopádně vysypat ze svého pera PR články, které jsou v těchto systémech inzerenty poptávány, pro mě bude bude otázkou 15minut a získat za takovou chvíli odměnu ve výši třeba i několika stovek, je určitě příjemné. Zvláště když se to vynásobí větším počtem napsaných textů.

Co říkají vyhledávače

Říkal jsem si, že zajímavým parametrem, který by rovněž stálo za to sledovat, bude i počet odpovědí vyhledávačů na frázi „www.ovsemmoznem.cz“. Sice to není směrodatné pro návštěvnost blogu, ale podá to alespoň informaci o tom, jak moc se o blogu mluví. V tuto chvíli vrací vyhledávače tyto výsledky:

Google: 5400 / 23, Seznam: 1

Aktuální návštěvnost a fanoušci

Návštěvnost je zcela jistě údajem, který vás zajímá asi nejvíce. Nuže, přesně podle očekávání i dnes návštěvnost mírně klesla 🙂 Konkrétně ze včerejších 151 návštěvníků na dnešních 130.  V každém případě mnoho z vás experiment zaujal a vracíte se, abyste zjistili, jak se mi daří. Z čehož mám opravdovou radost. Graf návštěvnosti za tři poslední dny (od spuštění projektu) vypadá následovně:

Návštěvnost blogu

Návštěvnost blogu do 18.7.2013

Na facebooku jsem dnes také opětovně spustil reklamní kampaň, abych viděl, zda na počet oslovených a nově získaných fanoušků může mít vliv denní doba. Kampaň jsem proto na chvíli spustil v dopoledních hodinách, kdy ji shlédlo cca 3300 uživatelů, z nichž jeden dal projektu svůj lajk. Na tuto dnešní kampaň jsem obětoval okolo dvaceti korun a počet fanoušků se tak k dnešnímu dni vyšplhal na 41.

To by bylo pro dnešek vše. Teším se s vámi nashledanou zase zítra.

Příspěvek byl publikován v rubrice O všem možném a jeho autorem je ccuminn. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.